God geniet van gemeenschap met ons

Het staat geschreven, het verhaal is bekend en David Wilkerson zet God’s punt nog eens uiteen:

  1. Mijn zoon Jezus sterft, Ik scheur het voorhang in de tempel
  2. Ik bedoel te zeggen: Ik kan weer naar de mens komen
  3. Ik bedoel in diepere zin te zeggen: voelen van Mijn liefde, Mijn vreugde in jullie verlossing, Mijn volheid, Mijn blijd- schap als Ik gemeenschap met jullie heb, is voorwaarde van volwaardig Christendom. Het is de manier om tot jullie zelf te komen.
  4. Zet intussen jullie dagelijkse bezigheden voort.

Het volgende bijbelwoord vat God’s punt samen:

“Ik wil dat u doorwandelt, in de volheid die op u wacht in Mijn aanwezigheid!”

De volgende tekst illustreert hoe het niet moet:

“Een stel is vijftig jaar getrouwd. De liefde is wat flets. Slechts een keer per jaar, op zijn verjaardag, mag de man seks met zijn vrouw. De heugelijke dag breekt aan en de man consummeert voor het eerst en laatst dat jaar zijn liefde. Enige tijd nadat hij begonnen is, voelt hij iets nats op zijn rug. “Wat is dat?”, vraagt hij verbaasd. “O”, zegt zij, “Ik schil een appeltje”.

Gemeenschap met God

Hoe het wel moet, weet Wilkerson niet tastbaar te maken:

‘het kruis verleent een open toegang tot God”, ‘de vreugde en vrede van het geloof als u Zijn vreugde in uw verlossing ontdekt, tot u de blijdschap van Zijn hart kent die Hij heeft wanneer Hij gemeenschap met u heeft’

Gaapgaap. Geef toe dat u een aardappelschilmesje miste!

vaag maar in elk geval iets

The URI to TrackBack this entry is: https://hogerhoning.wordpress.com/2009/06/23/god-geniet-van-gemeenschap-met-ons/trackback/

