Het voordeel van het geloof

Verloren Zoon

Stel je bent een Rwandese genocidair, een lokale kerkleider medeplichtig aan de razendsnelle genocide in 1994. Je liet de Tutsi-vluchtelingen die naar je kerk waren gestroomd, in de hoop daar bescherming te vinden, vermoord worden. Je zat zelf in de jeep met de Interahamwe-militie die kwam aangereden. Is dit een probleem?

Niet voor God de Vader. Die wil niets weten van je oude zelf! Als je nieuwe maar in Zijn buurt blijft:

“Wat mij betreft is jouw oude ik dood, wandel nu met mij als een nieuw mens. Dat is hoe ik jou nu zie. Er is geen enkele noodzaak om gebukt te blijven gaan onder schuld. Blijf niet aldoor praten over je zonden en over je onwaardigheid. Het probleem van de zonde is opgelost. Kom vrijmoedig in mijn aanwezigheid en neem deel aan mijn genade en barmhartigheid. Ik verheug mij in jou!”

Ook al was de verloren zoon vergeven, hij was nog steeds niet gevestigd in het huis van zijn vader. Alleen dan zou de vader voldaan zijn, zijn vreugde zal pas volmaakt zijn als de zoon weer in zijn nabijheid zou zijn”

Aldus David Wilkerson. Natuurlijk zijn er kwesties van berouw, berechting, nabestaanden onder ogen komen. Hoewel…God maakt korte metten met de verloren zoon. Die “praat aldoor over zijn zonden en zijn onwaardigheid” – niet in het bijbelverhaal maar in de toe-eigening door Wilkerson. Dat gelamenteer is voldoende berouw volgens God, althans in de versie van Wilkerson.

Toch?

Toch?

The URI to TrackBack this entry is: https://hogerhoning.wordpress.com/2009/06/24/niet-bont-genoeg-het-voordeel-van-het-geloof/trackback/

