Wie geschoren wordt, moet stilzitten

Geloof is een zaak van lange adem. Uw taak: vertrouwen stellen en geduld oefenen. Geloven lijkt op paalzitten.

Paalzitten

Paalzitten

Uw vijand: twijfel. Geloven vraagt om oogkleppen ter bescherming tegen valse verleidingen.

Oogkleppen

Oogkleppen opdoen en ophouden

Uw rol: stilzitten. God verricht een heilzaam werk aan u. Geloven lijkt op schaapscheren. Wie geschoren wordt, moet stilzitten.

Heer, ik geloof dat U trouw bent aan uw Woord. En door de kracht van Uw Geest in mij zal ik geduldig wachten totdat U al deze zaken bewerkt in mijn leven. Het is mijn taak om in geloof te blijven staan en te wachten op u.

Schaapscheren

Geschoren worden

Dit is de kern van David Wilkerson’s overdenking van vandaag, kracht bijgezet met quotes uit God’s woord.

Makkelijker gezegd, dan gedaan! Toch wel!

Want:

  • Het kan zijn dat u tijdens God’s werk aan u verschrikkelijke beproevingen en verleidingen hebt te doorstaan
  • en bij tijden faalt, u overgeeft aan werelds vermaak
  • of twijfelt of u ooit de finish haalt

Maar:

  • u hoeft slechts vast te houden aan uw geloof (Wilkerson: “Rechtvaardigheid is het simpelweg geloven in Gods beloften, er volledig van overtuigd zijn dat Hij Zijn woord zal houden”)

Uw missie is helder: immer gerade aus. Uw zekerheid is vast: alles sal reg kom. Wie of wat kan u tegenhouden?

Rechte weg

Gewoon doorrijden!

The URI to TrackBack this entry is: https://hogerhoning.wordpress.com/2009/07/10/heilig-scheermes/trackback/

