Laat God Zijn karwei afmaken

Wij kunnen God helemaal niet kennen, stelt David Wilkerson vandaag. Niet zoals we zijn, misbaksels!

Een grondige verbouwing is nodig, minstens een nieuw hart en een nieuwe geest. “Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen” (2 Korintiërs 5:17)

Het oude lichaam: drekput

het oude zelf: zak met drek

In dat nieuwe hart is de Heilige Geest werkzaam. Het “leert ons alles over de Vader, over Zijn natuur en Zijn wegen“. Men kan zich geen betere leermeester wensen!

Maar het is niet genoeg. De vijand is onverminderd erop uit ons op het verkeerde been te zetten. De volgorde van krachten is: God – duivel – mens. Om van de duivel te winnen, hebben we Goddelijke hulp nodig. Vraag daarom altijd Gods raad. Terwijl de Duivel (toch maar een hoofdletter, vanwege Zijn relatieve macht – maar niet uit respect!) je ziel met honderd stemmen bespeelt, voegt God – als je Hem erom vraagt – Zijn stem toe:

Wanneer de vijand komt en onze ziel overspoelt, om u bijvoorbeeld te trekken naar een oude zonde of een oude gewoonte, roep dan de Heer aan. Luister naar elke fluistering, en wees gehoorzaam aan Zijn stem, sluit Hem niet buiten“.

De duivel

Gods stem herkennen
Hoe weet je dat je naar de juiste stem luistert? Dat weet je achteraf. God geeft Zijn schapen kracht om de taken te vervullen die overeenstemmen met Zijn wensen (alleen en alleen daarvoor): Ongeacht wat Ik vraag, Ik zal je voorzien van alle kracht die je nodig hebt om het te volbrengen“. Succes is dus het bewijs.

U roept gepijnigd:

  • “Maar dat is een onmogelijke opgave! De duivel kent mijn zwakke plekken en bespeelt mijn zwakke zelf op wel 1000 manieren! Daartegenover 1 fluisterstem van God!”
  • “Ik wil Gods stem volgen met heel mijn nieuwe hart! Ik wil God zeker niet buitensluiten! Maar ik vind het moeilijk Zijn fluistering te herkennen in de melee van stemmen!”.

Ik kan me uw pijn levendig voorstellen. Het is ook niet eenvoudig. Het is zelfs onmogelijk. Don’t even try. U moet uiteindelijk niet uw hart en geest maar uw gehele zelf opgeven. U bent uiteindelijk een zak met drek. Geef u over aan God en laat Zijn Heilige Geest bezit nemen van de resterende stoffelijke huls. Laat God van de beerput een tempel maken!

“U kunt uw oude leven achter u laten en een nieuw ontvangen met slechts één stap. Het gebeurt op het moment dat u inziet dat het onmogelijk is om zonde te overwinnen vanuit uw eigen kracht en inspanningen. (..) De Heilige Geest zal in u bewerken wat de Heer met een eed beloofd heeft. Dus u laat uzelf uiteindelijk los (..)”.

Uw nieuwe leven is slechts in naam lichamelijk. Uw nieuwe vleselijke huls, uw nieuwe hart is niet vitaal, kloppend en vies maar geestelijk! Het is een wastablet door God beschreven: “God belooft ons niet alleen een nieuw hart te geven, maar ook om Zijn geboden op onze harten te schrijven“.

U bent maar een pion in de strijd tussen God en duivel. Gedraag u daar ook naar. Laat God Zijn karwei afmaken!

The URI to TrackBack this entry is: https://hogerhoning.wordpress.com/2009/07/13/laat-god-zijn-werk-doen/trackback/

