De vloek van gebrekkig vertrouwen

David Wilkerson vertrouwt tot zijn ontzetting de HEER niet.

Vandaag geeft David Wilkerson, predikant op leeftijd, ons een inkijkje in zijn zielenleven:
Tegenwoordig bid ik elke dag of de Heilige Geest me wil laten zien wat ik al weet.

Wilkerson mort en klaagt nogal. En zoals iedere bijbellezer weet: dit is een teken van gebrekkig vertrouwen in de HEER.

Natuurlijk heb ik het gevoel dat mijn specifieke aandoening zo pijnlijk, zo moeilijk is, dat ik het recht heb om te klagen en morren, vervolgt hij, maar het is zondig én onnodig.

Eén blik op Exodus 17 en Wilkerson weet weer wat hij al wist: ‘God neemt mijn specifieke aandoening heel serieus.

De volgende morgen, echter, is hij terug bij af. Weer morren en klagen.

Wilkerson vraagt zich af hoe lang hij hier nog mee doorgaat:

Hij heeft me zo vaak door dingen heen geleid in het verleden en Hij heeft keer op keer Zijn trouw bewezen. De vraag is, wanneer zal ik Hem volledig vertrouwen? Wanneer zal ik volledig op Zijn belofte vertrouwen dat Hij me zal bewaren in tijden van nood, dat Hij van me houdt en voor mij een Vader en bewaarder wil zijn? Ik heb de Heilige Geest nodig om me te helpen.

Het is erger nog. Wilkerson kan onmogelijk op eigen kracht God vertrouwen en roept de Heilige Geest op hem te ondersteunen ook dat stukje te volbrengen. Het eindigt met een hartverscheurende smeekbede aan zijn lezers om niet als hem te worden.

Vreemd en verontrustend beweert hij vervolgens dat we, als we alles wisten wat hij weet, zouden rusten in Gods Woord. Maar rusten in Gods woord doet de rusteloze, oude man zelf nog immer niet!

Gedenk dominee Wilkerson in uw gebed! Hij verkeert evident in grote spirituele nood! Bid dat hij het vertrouwen en de rust in Gods Woord mag vinden waaraan het hem zo pijnlijk en zo lang al ontbreekt. Negenennegentig procent is onvoldoende, God is ons vertrouwen meer dan waard. God vertrouwen kun je nooit genoeg!

The URI to TrackBack this entry is: https://hogerhoning.wordpress.com/2010/05/24/de-vloek-van-het-gebrekkig-vertrouwen/trackback/

