Om een boodschap gestuurd

Geliefde broeders en zusters, jongens en meisjes,

Vergeef me dat ik zo ongevraagd het woord neem maar ik ben nu eenmaal een dominee met sterke overtuigingen!

Tot jullie in het bijzonder richt ik me, jonge bekeerlingen! Ben je net een paar weken gered? Fantastisch! Hoe heerlijk voel jij je nu! Oude dingen weggevallen, alle spullen nieuw, ach, ik herinner me 1938 als de dag van gisteren!

Maar je bent er nog niet! Ben jij al gedoopt in de Heilige Geest? Wat dat is, vraag je? Geen shampoo, hoor! Je lijkt sommige eerste Christenen wel! Die wisten ook niet wie de Heilige Geest was, net zoals de Joden, uit wier religie ons prachtig geloof is voortgekomen – die weten het nog steeds niet, terwijl het ze toch is verteld!

Ik geloof héél sterk (je zou ervan schrikken als je mijn geloof kon voelen 🙂 ) dat we gered worden door de kracht en de bediening van de Heilige Geest! Maar dat ben je dus al, een paar weken. Nee dan de doop! De Heilige Geest vult je op, valt op je, steekt je aan met vuur – dat is die doop – en neemt bezit van je! Hot to go and ready!

Duivels uitdrijven en zieken genezen kun je al – kijk je daar van op? Het staat in de Bijbel – maar als de Heilige Geest bezit van je neemt, nou! Zeker nu we ten ondergaan, doet de Heilige Geest er een schepje bovenop (staat wederom in de Bijbel). Profeteren, gezichten zien en…je mag getuigen van de Heer!

“Zeg me wat ik moet doen, dominee Wilkerson, zeg me wat ik moet doen!”, roepen jullie nu natuurlijk uit.

vertel! vertel!

Ach, het is zo simpel:

Wat zegt u? Waarom ik uw dochter aan het huilen heb gemaakt? Ik doe slechts mijn werk! Ik ben vervuld van de Heilige Geest.

Au! Meneer, dat is toch nergens voor nodig! U weet dat ik mij ge- heel inzet voor de religieus ontspoorde medemens…Luister naar me! Au! Au!

The URI to TrackBack this entry is: https://hogerhoning.wordpress.com/2010/07/28/om-een-boodschap-gestuurd/trackback/

