Onbeschermd tegen vaders kritiek

David Wilkerson heeft de beknelde fantasie van een zwarte pedagoog.

Ik geloof dat de verloren zoon geen ideale verstandhouding met zijn vader had.

De vader ontving hem met open armen, gaf hem nieuwe kleren en bereidde hem een copieuze maaltijd. Maar dat maakt vader nog geen engel.

Ik geloof dat vaders warm onthaal een schuldgevoel ten opzichte van zijn zoon maskeerde.

Ik geloof dat vader tijdens de afwezigheid van zijn zoon na een grondig gewetensonderzoek tot de conclusie was gekomen dat hij gefaald had in de opvoeding.

Ik geloof niet dat het na de terugkeer van de verloren zoon meteen koek en ei was. Een proces van heling aan beide zijden lijkt me nodig geweest.

Dat is mijn mening. David Wilkerson uit New York is een andere mening toegedaan: “Ik geloof dat de vader [na terugkeer] een hoop problemen met hem ondervond voordat het allemaal achter de rug was”.

Wat een rare, liefdeloze opmerking!

The URI to TrackBack this entry is: https://hogerhoning.wordpress.com/2010/11/01/onbeschermd-tegen-vaders-kritiek/trackback/

