Vrees is nergens voor nodig

De God van het Christendom bestaat. Als enige gelovigen van de enige bestaande god gaan wij zonder angst. Zoveel zekerheid hadden wij niet altijd. Iedere gelovige kent de gevoelige fase van de puberteit, waarin het hart verscheurd door twijfel wordt en deze morrelt aan de natuurlijke geborgenheid in het christelijk geloof. “Ik ben hier geboren, hier gelooft iedereen in god X. In werelddeel Y gelooft iedereen in god Y. Was ik daar geboren, zou ik dat vast ook doen. Is mijn geloof niet toevallig, misschien gemakzuchtig? Hoe weet ik welke god de ware is? Zijn er meer goden dan een? Wie/wat is/zijn Hij/Zij?”, klinkt de vertwijfeling in menig jong hart! Gelukkig laat de Christelijke God voelen dat Hij de echte is. David Wilkerson, die kan bogen op vijftig jaar preekervaring, legt uit:

Vervolgens gaat Wilkerson dieper in op de materie. Deze lezer duizelt het althans! Jezus heeft het druk, krijgt men de indruk*.

Maar we hoeven niet alles te weten – als het met je keuze van God maar goed zit. En ons gevoel bewijst dat, gevoel dat ook van buiten te zien is door on-, anders- en valsgelovigen in de vorm van een vrede over ons heen, een heerlijk gebrek aan angst!

Benut deze unieke kwaliteit in uw bekeringswerk. Ingewikkelde preken zijn niet altijd nodig. Verkeer een tijd met de mensen en laat ze uw (Zijn!) vrede voelen!     

 

*: Wilkersons visie verrast wel, in het licht van eerdere beschouwingen, bijvoorbeeld die waarin hij gelovigen de stuipen op het lijf jaagt, en zijn voortdurend waarschuwen voor de streken van de duivel, te vinden in alle overdenkingen waarin deze gevallen engel optreedt. Begrijp me goed, een Christen láát zich geen schrik aanjagen – maar waarom doet Wilkerson pogingen?

The URI to TrackBack this entry is: https://hogerhoning.wordpress.com/2011/02/01/niet-bang-zijn/trackback/

