Dorstend naar Jezus’ bloed

Een Christen zit voldoende onder het bloed van Jezus.

Onze verlosser verloste ons met Zijn bloed. Letterlijk. Het droop van zijn polsen en voeten toen de spijkers Hem doorboorden op Golgotha. Sommigen drinken het nog steeds op het Heilig Avondmaal.

Hoe dan ook, het heeft Zijn werk gedaan. Sindsdien, zoals sommige indianen zich opverven voor de strijd, bestrijken sommige Christenen zich geestelijk met Jezus’ bloed. Het beschermt, daarvan is David Wilkerson, bijbelkenner, overtuigd:

Ik ben ervan overtuigd dat, voordat ik de strijd kan aangaan tegen overheden en machten, voordat ik welke lust of verleiding (onze moderne reuzen) kan weerstaan, ik eerst kennis moet hebben dat ik onder het bloed veilig ben!

Door het bloed heeft Hij mij een beveiligde soldaat gemaakt“ bevestigt hij nog eens.

Onder het bloed kan elke Christensoldaat veilig de strijd aangaan met de Rode Zee, de wildernis, imposante muren, overweldigende overmachten, reuzen en bolwerken.

Hoe fout een mens ook zijn kan, als mens en Christen, onder het bloed weet hij zich beschermd: “Ik ga niet naar het oordeel, omdat het bloed op de deur van mijn hart gesmeerd is”.

Een troebel hart misschien, met toegesloten deuren – maar God opent iedere deur.

Wat niet betekent dat men, naar menselijke maatstaven, van grote waarde is als heilsoldaat. Neem Wilkerson en de zijnen. Door hun obsessie met eigen behoud zijn ze alleen inzetbaar achter de linies.

Telkens opnieuw vragen ze de Heer bevestiging: “We zetten altijd vraagtekens bij onze veiligheid”, “Het is nooit Gods bedoeling geweest dat Zijn kinderen in angst zouden leven, of met een schuldgevoel”, beseft Wilkerson. Maar hij gaat maar door op het thema, zoals ik al zei, en piekert zich suf, met de moed in de schoenen en het hart op de tong, of hoe dat heet.

Het onveranderlijke feit is dat er niets kan worden toegevoegd aan het bloed van Christus om ons nog veiliger te stellen! Het bloed is een perfecte schuilplaats voor ons, het maakt ons acceptabel voor God“, beseft Wilkerson enz. enz.

Zulke mensen zijn geen waardig vertegenwoordiger Gods op aarde.

The URI to TrackBack this entry is: https://hogerhoning.wordpress.com/2011/03/18/dorstend-naar-bloed/trackback/

