Weerspannige prediker legt het af tegen God

Sommige Christenen verzetten zich tot het laatst tegen de feiten van het leven.

Insiders is bekend dat God bepaalt, niet de mens.

Een blijde boodschap! Toch verzet de mens – ook menig Christen, ook Christenen van wie je dat het minst zou verwachten – zich furieus tegen de feiten.

Zoals bijvoorbeeld David Wilkerson (!), de gepassioneerde, relirockhatende voorganger. Vlak voor zijn dood pingelde hij met God, afschuwwekkend als de geldwisselaars op het tempelterrein:

U heeft mij verteld me te verzetten tegen de duivel en dat hij van mij zal vlieden, maar ik heb geen weerstand. U heeft alle kracht en weerstand die ik ooit nodig zal hebben; dus geef me de kracht om weerstand te bieden.

U heeft me verteld dat ik bergen kon verzetten als ik het geloof had ter grootte van een mosterdzaad. Maar mijn berg wil niet bewegen ook al is mijn geloof in u zo groot als ik het kan bevatten. U heeft de hemel en aarde gemaakt; verzet alstublieft mijn berg.

U heeft gezegd “Vliedt van de schijn van het kwaad”. Dus ik heb hard gerend, maar de zonde heeft mij overvallen op het moment dat ik m’n grootste inspanning leverde. U heeft de macht over alle krachten van de vijand met tekenen en wonderen. Verlos mij uit de valstrik van de duivel.

Ik heb niet eens de kracht om de gehele wapenuitrusting aan te trekken, dus kleed mij als mijn wapendrager. Doe voor mij de dingen waarvan ik weet dat ik ze niet kan.

Als God wil dat je volledig gehoorzaamt, dan gehoorzaam je volledig. Wilkerson vraagt God hier voor hem Hem te gehoorzamen!!

Alleen de duivel kan met zo’n dubbele tong spreken en Gods wilsbesluiten trotseren!

Deze boodschap komt voor Wilkerson te laat maar voor u is het volgens God misschien niet zo. Keer van de dwaling uws wegen, als het u vergund is!

The URI to TrackBack this entry is: https://hogerhoning.wordpress.com/2011/08/09/niet-jij-maar-hij/trackback/

