Gods vaderlijke armen zeggen meer dan enige preek

Knuffels zijn een goede benadering van wonderen. Gebruik ze in de prediking.

“Henna tattoos zijn tijdelijk”. Dit is wel een van de fijnste regels om te lezen voor iemand die van tijdelijke tatttoos houdt! Jij bent onder de pannen en hoeft niet de rest van je leven met die ene tattoo rond te lopen (nu ja, ook ‘vaste’ tattoos kun je tegenwoordig verwijderen – maar toch!).

Zulke fijne zekerheden biedt ook het Christelijk geloof, volgens prediker David Wilkerson:

God zegt dat ik in de palm van Zijn hand gegrift sta! Het Hebreeuws woord betekent “getatoeëerd” – waarmee bedoeld wordt: onuitwisbaar. Hij kan Zijn hand niet uitstrekken zonder aan mij te denken!

En de Christelijke betekenis is meer dan dat. Al voelt u zich beroerd en blijft ver achter bij het ideaal, u mag ervan verzekerd zijn: God verheugt zich in mij!

Tegen Wilkersons zekerheid is zelfs de voor zijn geloof kenmerkende zelfverwerping niet bestand:

Ik schrijf dit aan u met een verzekerdheid en kennis in mijn hart dat, hoewel ik er nog niet ben, Hij mij een deel gemaakt heeft van Zijn heilige rest. Ik geloof met heel mijn hart dat ik een Koninklijke kroon ben, een diadeem in Zijn hand, een genot voor Zijn ziel. Hij is niet boos op mij – Hij verheugt zich in mij!

God is blij en u bent deel van Zijn heilige rest, tattoo die zitten blijft. En…God knuffelt u ook nog:

Hij geeft om u. Hij knuffelt u als u Hem aanroept.

Het is haast teveel om te bevatten – geloof het nu maar!

Oke. Stop de komedie:

Waarom valt David Wilkerson gelovigen lastig met deze open deur? Iedere Christen laat zich elke dag knuffelen door God, dat hoeft Wilkerson niet als nieuws te brengen.

Laat hij zich richten op anders- en ongelovigen die deze ervaring missen. Hier liggen onbenutte zendingskansen – schiet me nu te binnen. Jezus zette met groot succes wonderen in, naast prediking. Mensen staan open voor cadeaus, zoals een knuffel.

Laten we niet wachten tot Wilkerson zo ver is en afspreken: ieder waar gelovige stapt af op de on- of verkeerd gelovige die emotioneel het minst ver van hem/haar afstaat en laat zich voor diens ogen door God knuffelen. Zo zaaien we misschien een zaadje van geloof of laten een door een ander gelegd zaadje ontkiemen…Eén knuffel zegt soms meer dan tien uitroeptekens of preken!!!!!!!!!!

Laat u, vóór een ongelovige, knuffelen door God

The URI to TrackBack this entry is: https://hogerhoning.wordpress.com/2011/08/30/gods-vaderlijke-armen-zeggen-meer-dan-enige-preek/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentPlaats een reactie

  1. Zo is het maar net maar toch heel anders. Ik schrijf daar wel eens een diep stuk over, dat verdient een eervoller plek dan dit commentaarhokje!

    Met veel warme knuffels,

    Klaartje


Geef een reactie

