Ik wil niet meer horen: “God, ruim mijn rommel op”

Wij maken er een rommeltje van, God laat niet op zich wachten. Hij ruimt echt op – als u een correct verzoek indient. Wees eindelijk dienstbaar aan uw Heer!

Wilkersonchristenen…Altijd wat te klagen! Reageert God niet direct op een gebed of noodkreet, dan slaan ze gelijk op tilt en bedenken allerlei redenen waarom het niet meteen gebeurt.

Het lijken sprekend afgodendienaars! Dat zegt David Wilkerson, hun ervaren voorganger, zelf.

Wilkerson vindt zichzelf en zijn volgelingen net Baäl-aanbidders

God helpt direct zodra u op de goede wijze uw vraag stelt. David Wilkerson heeft dat zo vaak uitgelegd, doe toch eens wat hij zegt. Maar nee hoor:

Dit is precies hoe u God beschuldigt (…). U schreeuwt het uit naar God, maar gaat vervolgens uw eigen weg, niet gelovende dat Hij u gehoord heeft!! U wandelt (..) weg van de gemeente, weg uit uw geheime kamer – en vraagt u af of Hij überhaupt wel heeft opgelet!”

En Wilkerson doet dit zelf ook, vraag me niet hiervoor een verklaring te geven.

Wat een eikels bent u!

Nog één keer:

De Heer is altijd bereid om onze gebeden te horen en te beantwoorden (..) David zei “Mijn God is klaar en bereid om mij op hetzelfde moment te beantwoorden dat ik het uitroep naar Hem! Ik stop niet om na te denken over mijn problemen. Ik treur er niet over en ik probeer het ook niet zelf op te lossen of om mezelf er uit te redeneren. Ik ga naar mijn Heer en roep HELP!”.

Dat is alles waar God op aan het wachten is – op die schreeuw vanuit uw gebrokenheid, geuit met het geloof en vertrouwen van een kind!

Jengel en zeur en stampvoet niet langer! Schreeuw niet of slechts een diepe kreet van wanhoop en vertrouwen! God is te allen tijde bereid. U moet Hem echter op de juiste wijze adresseren. Net zoals met brieven: verkeerd geadresseerd, onbestelbaar retour.

Gaat u nu dan braaf zijn?

kind, geen verwend nest

The URI to TrackBack this entry is: https://hogerhoning.wordpress.com/2011/09/02/ik-wil-niet-meer-horen-god-ruim-mijn-rommel-op/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One Comment

  1. “Elia antwoordde: ‘Ik heb Israël niet in het ongeluk gestort, dat hebt u zelf gedaan, u en het koningshuis van uw vader, omdat u de geboden van de HEER naast u hebt neergelegd en de Baäls bent gaan vereren” (1 Koningen 18, vers 18).

    David Wilkerson en zijn verwende kindvolgelingen hebben een zware schuld op zich geladen met hun Gode onwelgevallig gedrag.

    Mogen zij God eindelijk op de juiste wijze aanspreken! Zo moeilijk is het niet, ik doe het al jaren! Goede test van de zuiverheid van het eigen geloof is onmiddellijk succes. Mij lukt het sinds mensenheugenis en ik ben echt een heel gewone vrouw.

    Scheelt veel gejeremieer, dat de kolommen van Wilkerson ontsiert.

    Lach eens wat vaker, mensen, het zonnetje schijnt!


Reacties zijn gesloten.

