God en Zijn favorieten

Sommige mensen kunnen het bij God niet verbruien. Misschien bent u zo’n gelukkige.

David Wilkerson spreekt zich uit over het
offervlees voor priesters (“vettigheid”) 

God had een zwak voor de grootste stam van Israël, Efraïm:

Is Efraïm niet mijn geliefde zoon, is hij niet mijn oogappel? Telkens als ik over hem spreek rijst zijn beeld in mij op, dan raak ik diep bewogen. Ik móet mij over hem ontfermen – spreekt de HEER.

Zo is het ook met sommigen van ons, zegt prediker David Wilkerson. We kunnen zondigen wat we willen, maar als we berouw tonen en Hij in ons een welgevallen heeft, aanvaardt God ons weer! Dat wilde Hij feitelijk al vanaf het begin der tijden dus een keuze heeft God welbeschouwd niet, Eeuwig Dezelfde!

Als Hij u ziet zitten, aanvaardt Hij u altijd weer. U mag zelfs uw uitgebreid hoereren een ‘beproeving’ noemen!

Geliefden, God heeft een plan met uw leven! Hij zal al Zijn plannen met u bereiken, ongeacht waar u momenteel doorheen moet gaan of hoe zwaar uw beproeving is. God heeft heel goed nagedacht over uw toekomst!

U wacht in zo’n geval iets onbevattelijk moois!

Meisjes dansen vrolijk in de rei, jongens en grijsaards dansen mee. Hun rouw verander ik in vreugde, ik troost hen, hun verdriet vergeten zij. De priesters schenk ik overvloedig offervlees. Ik overstelp mijn volk met al het goede – spreekt de HEER.

“Offervlees” – of “vettigheid”, zoals Wilkerson vertaalt – zijn Gods grote zegeningen. U durft zich niet voor te stellen welke extase God bedoelen kan met de reidans van grijsaards en jonge jongens en meisjes!

“Maar wat als ik geen oogappel ben?”, vraagt u zich af?

Dan ziet God natuurlijk minder door de vingers. “U kunt Gods eeuwige plan met u niet beoordelen aan de hand van wat u voelt of denkt”, aldus Wilkerson.

Ik zou wat anders gaan doen. Uw meningen, gevoelens, gebeden of daden hebben toch al niets met Gods keuze te maken. Het is allemaal…hoe zeg je dat theologisch…o ja! Het is allemaal in Gods hand!

The URI to TrackBack this entry is: https://hogerhoning.wordpress.com/2011/11/05/god-en-zijn-favorieten/trackback/

