Het is niet alles water wat er klatert

Ik lig mij in te leven in het wonder.
De lezer dreigt weer in mijn droom te staren.

Red mij Heer!
Mijn ziel wordt overspoeld met nattigheden.
Ik verdrink en heb geen plaats waar ik beschut kan staan
dan in diep water. Een vloed overspoelt mij

ten naastebij! Ik wacht op U om mij te redden.
Het duurt n duurt en daarom schreeuw ik,
schreeuw in de tussentijd, ik!

Ik schreeuw mijn nood in de tussentijd,
in luide kreten! Schor schreeuw ik me – in nood!

Ook huil en verneder ik mij, kastijd mijn
overmoed. Geen olieĀ in de stormlantaarn!

Troost mij! Verlos mij! Red mij!
O – blub – dit diepe water! O Heer!
Trek – blub – de stop niet los! O laat de pub niet sluiten
!

Maak haast, Heer! Nader met gezwinde pas!
Vertraag uw tempo niet, dat ik nog langer
wachten moet. U bent mijn Helper
!

Ik voel me niet alleen als ik te roepen
sta. Hier, Heer! Hier sta ik! En roep! Kom!
Kom snel! Of moet ik soms zelf de greppel graven?!

The URI to TrackBack this entry is: https://hogerhoning.wordpress.com/2011/12/06/het-is-niet-alles-water-wat-er-klatert/trackback/

