Ontken te allen tijde

Toen het tot David doordrong wat hij had gedaan, sloeg de schrik hem om het hart. Hij zei tegen de HEER: ‘Ik heb ernstig gezondigd met mijn daad. Ach HEER, vergeef uw dienaar zijn zonde; ik ben een dwaas geweest” (2 Samuel 24: 10)

Mij is verzekerd dat de hoogste bergtop noch de peillooste diepte, grote armoe noch puissante rijkdom, elementaire deeltjes noch hun versneller, krot noch villa, snot noch pizza, fiets noch raceauto, alles om het even, niets mij beroven kan van het gelijk in het leven.

Ik heb het gewoon!

De berg is hoog en nevelig, het dal bedauwd en diep. Het deeltje botst en splitst in zeeën uiteen – zoveel is zeker: complexiteit blijft. En ik doorgrond! Ik heb het!

Er zijn villa’s in de hoogte maar ook laag beneden. Je kunt in een auto maar ook met de fiets bewegen. Niets ter wereld verandert het basisgegeven: ik heb altijd gelijk.

Dat is mij verzekerd! Hoeveel zekerheid heeft een mens nodig?

Ik ben niet dwaas geweest maar nogmaals: mij is iets verzekerd. Aldus vandaag prediker David Wilkerson. Wie is niet overtuigd?!

The URI to TrackBack this entry is: https://hogerhoning.wordpress.com/2011/12/14/ontken-te-allen-tijde/trackback/

