U staat op wacht

Niertjes van geloof delen de genadeslag van waarheid uit.

Geef eindelijk toe: u bent nepchristen. Het bewijs liegt er niet om: u adresseert David Wilkerson vandaag in zijn preek, niet zijn niet-lezers. Dat zou ook geen enkele zin hebben.

Dit vindt hij ervan:

Veel Christenen willen vergeving, maar daar blijft het ook bij. Ze willen niet verlost worden van deze wereld omdat ze er zo van houden. Ze zijn gehecht aan hun zonden, ze willen niet de pleziertjes van deze wereld opgeven. Dus klampen ze zich vast aan een leer die stelt “Ik kan leven zoals ik wil – zolang ik maar zeg dat ik geloof”.

Beschamend!

Maar Wilkerson veroordeelt niet alleen, hij reikt u ook de helpende hand en oplossing aan:

Tenzij we (..) ieder wakend ogenblik uitzien naar de komst van onze Heer – weten we niet echt wat de genade Gods is.

Dat uw kinderen minder presteren op school en rondlopen met een stijve nek, neemt u graag voor lief. Uitzien naar de komst van de Heer is een waardevolle tijdsbesteding.

Natuurlijk valt zo leven u zwaar. U bent minder alert en botst vaker, om over onopgemerkte kuilen en gebroken benen niet te spreken.

Ook bent u weinig beschikbaar voor uw kind(eren) en lijkt uw relatie, zeker in het begin, minder dan in zondiger tijden. Maar dat geloof en relaties moeilijk samengaan, kon u uit eerdere preken van David Wilkerson weten. U put daaruit ook troost. Hem is het in elk geval gelukt langdurig getrouwd te blijven en zijn vrouw wist het omgekeerd ook bij hem uit te houden!

Stel u open voor de boodschap van het geloof. Houdt op niets te willen horen over gehoorzaamheid, berouw, zelfverloochening, het opnemen van hun kruis, het opnemen van de juk en last van Christus!

David Wilkerson legt u graag uit wat deze woorden betekenen.

Laat ook hem u echter niet afleiden. U heeft permanente dienst.

uitkijken naar de Heer vergt uw volledige aandacht

The URI to TrackBack this entry is: https://hogerhoning.wordpress.com/2012/04/11/u-staat-op-wacht/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One Comment

  1. Precies, veel Wilkersonlezers willen slechts vergeving en daar blijft het bij. Jezus (als ze Zijn naam al onthouden) willen ze alleen voor vergeving van wat ze vast van plan zijn te blijven doen!

    O, ik zie ze knarsetandend zondigen (niet dat ik voyeur ben). Hoor ze huichelen: “Ik kan doen wat ik wil, zolang ik maar zeg te geloven”. Hardop zeggen zullen ze dat niet. O, ze zijn gewiekst!

    Leer mij de Wilkersonlezer kennen! Dat is geen “Christendom” of navolgen van Jezus, dat is puur genieten!

    Het oprukkend genieten krijgt steeds meer Wilkersonlezers in zijn greep. Maar een reep chocolade geeft slechts tijdelijke vervulling. Het vult een gat waar Jezus hoort te zitten.

    Uiteindelijk zal hun hart en ziel volkomen leeggegeten, opgejaagd en rusteloos alleen blijven, als de weggegooide wikkel van een chocoladereep!

    Alleen bij het grote hart van God aan de voet van het kruis in de hemelse gewesten in Jezus is ware rust te vinden.

    Het is ware genade om, anders dan veel Wilkersonlezers, met Wilkerson in te mogen zien dat God gelijk heeft in wat ik zojuist zei.


Reacties zijn gesloten.

