Uithuilen en opnieuw beginnen

Het is nooit te laat om uw familie, vrienden en collega’s te bekeren.

God en mens zijn als communicerende vaten: meer God, minder mens. Dat weet iedereen.

Jezus bezat 100 procent Heilige Geest: “Jezus is de enige persoon geweest die ooit de Heilige Geest volledig bezat”, aldus prediker David Wilkerson.

Sommige mensen komen in de buurt:

In de geschiedenis zijn er veel mannen en vrouwen geweest die een grote mate van de Geest gegeven was.

Deze gelovigen wisten, zeer kenmerkend, zelfs toen ze nog nauwelijks Heilige Geest bezaten, dat het niet aan de gelovige is zich met God te vullen:

Dergelijke gelovigen hebben altijd geweten dat ze niet hoeven te streven om rouwig te zijn vanwege een verloren, gebroken wereld, omdat de Heilige Geest dit al in hun doet.

Toch zijn er nog mensen die beweren dat wij moeten bidden – “Ons aandeel is gebed. Absurd.

Ons past communicerend vat zijn. Bidden is verbinding leggen met het Goddelijk reservoir. Daarna stroomt het vanzelf, in gehoorzaamheid.

Wel dient de koppelende gebedshandeling volgens de regels van het geloof te worden uitgevoerd: men moet ten einde raad zijn, uitputtend vergeefs geprobeerd hebben het zelf te doen. Dan – niet eerder! – is de juiste geesteshouding van gebrokenheid ingetreden. God neemt het over en zet ons aan het werk:

God wil ons (..) op de straat krijgen, (..) geleid door Zijn Geest (..). om een doorborend, overtuigend woord te brengen dat het onmiskenbare vuur van de Geest bevat!

Vaak gaat men familieleden en de naaste omgeving bekeren. Misschien herkent u dit uit uw praktijk:

Voor veel Christenen zal dit eeuwigheidswerk (..) zich richten op familie, vrienden en collega’s.

Je mag ervan uitgaan dat wat je doet inmiddels (bijna) volledig door de Heilige Geest geleid wordt:

Vraag de Heilige Geest u te leiden naar diegene die Hij heeft overtuigd en voorbereid om Zijn woord te horen.

Dit vragen is eigenlijk al bijna weer twijfel. Waar geloven is ervan uitgaan dat je familie dit keer overtuigd zal worden door de Heilige Geest die met vuur door jou spreekt en jou naar hen leidt:

Vertrouw dan op Zijn leiding en macht om het wonderbaarlijke te doen!

Als toch niets gebeurt, ligt het zeker niet aan jou. Immers, de Heilige Geest sprak door je.

Maar natuurlijk ligt het ook wel aan jou, want de Heilige Geest overtuigt iedereen, maakt Zelf eerst de harten ontvankelijk en heeft altijd succes.

Dus als het dit keer niet lukt, heeft de Heilige Geest je niet naar de juiste persoon geleid of je hebt niet goed geluisterd of Hem verkeerd verstaan of die impuls was niet de Heilige Geest maar een inbeelding. Je had geen contact.

Of je had het wel, maar niet op moment van spreken. Dat onmiskenbare vuur dat je voelde was niet de Heilige Geest.

Uithuilen en opnieuw beginnen.

Advertenties

The URI to TrackBack this entry is: https://hogerhoning.wordpress.com/2012/10/19/uithuilen-en-opnieuw-beginnen/trackback/

%d bloggers liken dit: