God is niet verzekerd

U dacht dat ú risico’s liep maar God redt en zegent onverzekerd.

Soms vallen mensen om je heen bij bosjes neer. Mensen van wie je verwachtte dat het Christenbroeders en -zusters in de strijd waren, blijken in de greep van de antichrist.

Dan is het fijn te merken dat jij nog overeind staat.

Alleen, hoe versla je de leeuw? Dit probleem voor overeindgeblevenen behandelt prediker David Wilkerson vandaag:

Staat u oog in oog met een vijand die te machtig is voor u? Als dat het geval is, hoe verwacht u dan zuiver, trouw en als Christus te blijven terwijl anderen om u heen bij bosjes omvallen? Hoe zult u overwinning behalen (..) wanneer de duivel als een briesende leeuw op u afkomt?

Misschien keek u verwilderd om u heen terwijl de mensen vielen. Dit is goed. Als u maar blijft staan.

Misschien hield u een zwaard in handen. Dat is minder. Laat dit onmiddellijk vallen! U merkt, we zijn inmiddels bij de oplossingen beland:

God vraagt u simpelweg het zwaard neer te leggen.

Zou het zo simpel zijn? Dan zou prediker Wilkerson snel brodeloos zijn. Daarom is dit onwaarschijnlijk. En inderdaad, naast lichamelijke is onmetelijke geestelijke arbeid nodig:

[God vraagt u simpelweg het zwaard neer te leggen] en er op te vertrouwen dat Hij namens u Zijn zwaard opneemt.

Oef! Een zware, zonder hulp haast niet uit te voeren opdracht! Vertrouwen op God is de afgelopen millennia nog bijna niemand gelukt, wat God ook aandrong:

De Heer dringt er bij u op aan: “Klamp u vast aan Mij temidden van uw strijd. Uw overwinning is een kwestie van geloof in Mijn macht“.

U bent verzekerd van Gods beloften – maar wat moet God als u zich onvoldoende aan Hem vastklampt?

Even Apeldoorn bellen

Advertenties

The URI to TrackBack this entry is: https://hogerhoning.wordpress.com/2012/10/26/god-is-niet-verzekerd/trackback/

%d bloggers liken dit: