Het eeuwig leven

God staat bekend om Zijn milde en vergevingsgezinde aard: ‘Hij wordt niet snel boos en voltrekt Zijn veroordeling een seizoen later‘, aldus David Wilkerson.

God verzuimt ook nooit te vertellen hoe men naderend onheil kan afwenden: “Keer terug tot de HEER, jullie God, want hij is genadig en liefdevol, geduldig en trouw, en tot vergeving bereid. Misschien herroept hij zijn vonnis, komt hij erop terug en laat hij toch iets van zijn zegen over, zodat jullie weer graan en wijn kunnen offeren“. (Joël 2: 13 – 14)

Dat was bij een eerdere gelegenheid. Maar aan God’s bereidheid individuele zielen van de ondergang te redden hoeft niemand te twijfelen. De Kruisdood van Zijn Zoon bewijst hoever God hierin is gegaan.

Dit offer maakt elke andere tegemoetkoming kinderspel.

Het is ook niet zo dat werken aan je heil een individuele zaak is. Het is goed Christelijk gebruik om voor elkaar te bidden. Met het Laatste Oordeel in zicht ligt hier voor de Heiligen der Laatste Dagen een schone taak. David Wilkerson:

Is de kerk machteloos om ook maar iets te doen in deze hachelijke tijden? Moeten we maar stilzitten en wachten op de terugkomst van Jezus? Of zijn we geroepen om op een of andere manier drastische acties te ondernemen? (..) Als Zijn volk kunnen wij bij Hem pleiten in gebed en Hij zál ons horen. We kunnen verzoeken aan Hem voorleggen en weten dat Hij de oprechte, krachtige en vurige gebeden van Zijn heiligen zal beantwoorden.

Daarom, zou ik zeggen, is nu het moment aangebroken voor een groots offer van liefde voor de lijdende mensheid, een laatste Imitatio Christi!!!

Toen ik jong was, bad ik met een kinderlijk geloof. Ik vroeg de Heer de zonden van alle mensen die die dag overleden waren te vergeven. Zo stelde ik persoonlijk veilig dat iedereen behouden werd.

Zoals het Bijbelwoord zegt: “Toen ik nog een kind was sprak ik als een kind, dacht ik als een kind, redeneerde ik als een kind. Nu ik volwassen ben heb ik al het kinderlijke achter me gelaten“. David Wilkerson verwoordt vandaag de volwassen versie van deze kinderlijke overtuiging.

Laat alle Christenen, in goed georganiseerde gebedmarathons, de Resttijd gebruiken om het Laatste Oordeel onverwachts tot een groots feest te maken. Kan er een lonender tijdspassering zijn?

Een beetje zoals Prayer in the Square, gehouden vlakbij de New Yorkse kerk van David Wilkerson – maar nu met een ultieme, mensheidreddende missie!

Omhels met uw geloofsbroeders en -zusters, uw gemeente, parochie, broederschap, kring, streekverband of nationale koepel de campagne ‘Save Souls! ‘Totally Hopeless’-tour 20xx – !!!‘. Mobiliseer geloofsgenoten en organiseer een of meer marathons. Laat vanaf vandaag tot het Eind geen moment geen gebed tot redding van de dolende mensheid opklinken! Dit gebedsoffer kan hopelijk God verzoenen, vermurwen of tot een willekeurige/absurde daad van vergiffenis bewegen. Wie kan de redenen van Zijn hart doorgronden?


Samen kunnen we het wonder waar maken! Succes en falen hangen van ONS af!!! Uw gedrag in de laatste der dagen zal voor altijd geboekstaafd blijven. Het is een eer en voorrecht in deze eindtijd te mogen leven – maar ook een zware verantwoordelijkheid.

Neem die verantwoordelijkheid!

Let’s have a winter wonderland!

Advertenties
Gepubliceerd on 30/12/2009 at 01:12  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://hogerhoning.wordpress.com/het-eeuwig-leven/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentPlaats een reactie

  1. weet het soms zwaar maar weet wel als verwacht van de christen wordt je ver geworpen


Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: